2013. április 7., vasárnap

Állásinterjúk ...........választás

Az elmúlt időkben elég sok állásinterjún voltam .Nem túlzok ha kb. egy minimum 10 oldalas  élménybeszámolót tudnék írni róluk! Voltam szinte mindenfélén..... fektessek be,kössek le,hívjak meg,szerezzek még embereket.....én fizessek az elején.....manuálisan én kezeljek le férfiakat egy masszázs után.....adjak el ,vegyem meg,heti 3 nap legyek mindenre nyitott titkárnő.......és még sorolhatnám!
Volt idő mikor még jót röhögtem ezeken,mivel mindig  pozitívan álltam hozzájuk és úgy voltam vele,ha már ott vagyok akkor aztán kikérdezek minden és mindenkit miért is lenne nekem jó itt dolgozni!???
Aztán valahogy januártól februártól kicsit normalizálódott a helyzet és többször jutottam el értékelhető interjúkra. De ott a HR-esek kérdéseire kellett a lehető legjobban és leggyorsabban a leghelyesebb választ/válaszokat adnom! Amibe mindig a kihívást láttam és bennem volt,hogy "uhhh bírom ezeket a feladatokat,helyzeteket". De ,hogy Ti is lássátok,hogy miket is kérdeztek illetve kérdezhetnek tőletek ha ügyfélközpontú munkára jelentkeztek....íme! (úgy képzeljétek el,aki esetleg ilyenen nem volt még,hogy  minden kérdésre azonnal kell reagálnod...1-2 alkalommal volt olyan,hogy volt fél perc felkészülés,de én ezeket nem használtam ki,az rosszabb ha gondolkodom rajta jó esetben írásban kellett felelni ).

1. Érveljek amellett,hogy egy 3 éves gyerek egyedül járjon óvodába. (igen mellette, miért jó ha egyedül ár oviba...feladatra 3 percig folyamatos beszéd)

2. Adjak el egy használt sétapálcát. ( legalább 3 percig és fő ,hogy eladjam).

3.Adjak el egy flitteres táskát. ( legalább 3 perc és vásárlás legyen belőle).

4. Érveljek a sorkatonaság visszaállítása mellett. ( 3 perc folyamatos beszéd és legalább 3 érv kell).

A szokásos kérdések, miért én vagyok alkalmas ,miért akarok itt dolgozni......mennyire tudok nőkkel dolgozni.....menyire vagyok stressztűrő......mennyire vagyok benne a konfliktusokban,,hogy tudok ezeket a helyzeteket kezelni.....          De mivel alapjáraton megvan mindenről a véleményem szeretek is és szívesen is beszélek ezekről.

Egy munkaerő kiközvetítőnél a jó múltkor egyszerre 4 embert(köztük engem is) feladatokkal láttak el.
Húznunk kellett egy kis dobozból egy cetlit( kb. mint érettségin) és ami rá volt írva szó,arról kellett beszélnünk 3 percig. Nem volt felkészülési idő, csak durr bele a közepébe,az időt meg nézte a HR-es.
Második voltam az előttem lévő srác az állatok védelméről kellett,hogy beszéljen más a BKV-t húzta illetve  a munkanélküliséget húzta az utolsó srác. Én meg a klónozást! Valaki 1.5 perc után kifújta a témát én 3 és fél percnél le lettem állítva :)
Aztán stressztűrő feladat ahol b és p betűk felé alá voltak vonalkák húzva és egy megadott 3 féle vonalazású b-betűt kellet a sok sok  p és b betű közül kihúzogatni soronként 20 másodperc alatt.....mondanom sem kell,hogy sosem ért az ember a sor végére,tehát nem tudta végig megoldani a feladatot.
 Volt csoportos feladat,hogy ki hogy mentette kis a barlangban rekedteket és mi a végső sorrend ,ahogy kiszabadítjuk a lent rekedteket.......gondolom nézték ki a domináns,ki mennyire kompromisszum kész......stb.

Ezen  forduló a végén volt még egy elbeszélgetés,a hogy 3 tárgy közül( gumilabda ami földgömb , gémkapocs, és egy iratszorító csipesz---én ezt választottam) választani kellett egyet és azt eladni a "vezérigazgatónak".
Már az interjú végén mondta a HR-es,hogy nem publikus de bent vagyok a 2.fordulóba......
1 hét után tényleg ott voltam a Coca-Cola szép tárgyalójába immár két HR-es és másik 8 továbbjutó társaságában.
Külön padokban ültünk kaptunk számológépet és kezdhettünk neki a 3 oldalas mateknak,ahol százalék számításokat kellett elvégezni 30 perc alatt........nahát csak annyit mondok, sosem voltam csúcs matekból és rég voltam iskolás ! Az összes feladatot megcsináltam kérdés az hogy jól e vagy sem ! :) Ami utána volt, világ életemben nem csíptem, folytassam a számsorozatot....... 8 perc tizen x sor én abból talán 4 voltam képes megoldni,kérdés  az hogy jól vagy sem...
Aztán rajzos prezentációt kellett készíteni magunkról,majd a 4 irodavezető előtt  3 percben előadni( én itt is kifutottam az időből,mert szómenésem volt).
Majd újabb írásos feladata, kifogáskezelés.....majd újabb szóbeli......szituációs feladat ismét a 4 értékesítési irodavezető előtt. Itt a fiú HR-es volt a telefonáló és őt kellett jól kezelnem  illetve kereszt értékesítenem neki!
Ezután újabb  írásos feladat.....vagyis irodai szituációk voltak megadva és a(számunkra) megfelelő intézési módot kellett be x-elni.
Aztán végül egy 10-15 perces beszélgetés a 4 főnökkel és HR-essel.....,hogy éreztem magam.....milyen volt....miért lenne jó itt dolgozni...stb....stb.... megkérdezték a 2 műszak vállalását tudom e teljesíteni....(ez meglepetésként ért....de nem akartam rontani a renomémat....ezért "hát persze " volt a válasz!  Így már csak várnom kellett,hogy enyém vagy sem a határozott időre szóló(augusztus vége...de lehet belőle akár továbbra szóló munka is,legalábbis ezt mondták) Coca -Cola értékesítői munka. 8-16:30 Dunaharasztiba-kocsival kb. jó esetben 25-30 perc.
Na de,hogy ne legyen ennyire zűrös a dolog...bár később mégiscsak az lesz :D
A héten felhívtak egy másik helyről is,csak nehogy egyértelmű legyen számomra a döntés!
Ez egy pályázat(eu-s) írói cég ahol amolyan elemzőként kell dolgoznom. Van egy hét napos tanfolyam( díjtalan) majd vizsga és lehet is dolgozni... az idő beszotás itt 9- 15 óráig,pénteken 9-12 ,viszont nem első perctől jelentenek be. A fizetés 6 óráshoz képest ha 5 klienssel szerződök akkor kb annyi mint a Coca-nál.....BKV-val meg 30-35 perc alatt itthon vagyok

Szumma szummárum ,hogy nem tudok nagyon dönteni,mivel mind a kettőnél van jó és van nem annyira jó rész. Egálba van és ezen kattogok napok óta.....

Mikor hónapokig semmi értelmes munkalehetőség nem jön.....akkor egyszer csak ott van kettő is és választani kell......de honnan tudja az ember,melyik a jó döntés?!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése