2013. január 30., szerda

TRX élménybeszámoló

Most több időnk maradt a bemelegítésre. Mivel eddig a fitness részen csak a cardio gépeket használtuk így az első szinten "bohóckodtam" a krenkingel,aztán a legtöbb gépet azt sem tudtam, eszik e vagy isszák.....egy kedves személyi edző srác ,megmutatta nekem a "lenyújtó" gépet....persze kis humoros próbáltam lenni,hogy ahhoz akkor előbb kéne is csinálni valamit,hogy lenyújthassak :) De azt felelte,hogy ez bemelegítés előtt is jó. Már a múltkori edzés végén a nyújtásnál is azzal szembesültem,hogy nem vagyok túl hajlékon,sőt nagyon nem! Jó lenne egyenes lábbal nyújtani.....
A nyújtás után , tricepszeztem .....12 nyomtam 3-4 körön keresztül,mikor az utolsó körben a személyi edző srác(azt hiszem az volt,bár ő is edzett) mondta,hogy álljak közelebb és szorítsam le a könyököm és picit hajoljak bele ! Na utána az  utolsó körnél már úgy csináltam :) És tök pozitív volt ez a dolog,hogy szól egy hozzáértő,hogy ""hahó így kell csinálni"",és ezt mind nem bunkóskodva, lenézően....(és hozzá kell tennem,hogy egy igazán izmos jó bőr pasi volt,aki akár arcoskodhatott volna). Na ilyen élményem anno a Csepel Pláza Fitness termében a 7 hónap míg odajártam, nem tapasztaltam!!!!
Végül az óra előtt, még 10 percet gyors gyalogoltam hegymenetben maximális emelkedőn. Aztán 5 perc stepperezés és kezdődött is a TRX . Vallus Anett tartotta az órát. Volt egy kis gond,mert túl sokan voltunk a kisteremben és nem jutott mindenkinek TRX.......de végül rugalmasan,gyorsan meg lett oldva! Mivel életünkben először voltunk TRX-en Tesómmal, Anett megmutatta a 3 fő lépést, a rövid,közép és hosszú TRX-nek a beállítását.
Bemelegítéssel kezdtünk aztán belecsaptunk a közepébe! Azt hittem,hogy majd kicsit parázni fogok attól,hogy elbír e ez a "kötél szerű valami"  vagy kis vakolattal a fejemre szakad az egész :D de ahogy elkezdtem a guggolásokat, eszembe sem jutott. Külön voltak a gyakorlatok a kezdőknek és a haladóknak, mindent megmutatott Anett és nagyon kedvesen biztatott vagy mondta,mit hogy kell korrigálni helyesen elvégezni! Én úgy érzem,hogy egész jól összehangolódtam ezzel a TRX-el,egészen a has gyakorlatokig ! Az valami gyilkos volt,annyira könnyűnek tűnt ahogy meg lett mutatva mit hogyan......de koránt sem az! Sőt , volt egy olyan gyakorlat,hogy beakasztod az egyik lábad a TRX-be (háttal állsz a pántnak) és egylábas guggolás.....hát oda kellett nem kevés egyensúlyérzék!!!
No de már a Hot Iron-nál említettem, ezt a bak támaszt( olyan mint a fekvőtámasz,csak itt az alkar lent van a földön és tartod az egész tested) na itt ugyan ez csak itt a neve "statikus támasz". Itt is azt hittem,hogy "ohhh hát ez nem olyan gázos,mivel itt lóg a láb és az úgy könnyűűűű lesz " ahan.......hát nem, brutális módon  megdolgoztatja az egész testet!!!
A vége 1 perces  spinning tekerés volt(mind két láb beakasztva a TRX-be és mintha tekernél),aminek a felét sem tudtam megcsinálni még részletekben sem :S
A végén nyújtás! És ami tök jól esett,hogy az óra legvégén Anett mindenkivel le pacsizott (give me five),hogy szép munka volt! :)
Lehet nem volt az egész órában totális sikerélményem(eddig a spinningbe és a GiryaFit-nél volt csak)de akkor is veszettül megtetszett ez az óra és ez a TRX kötél.Olyan nagyon,hogy szeretnék egyet itthonra!!!! :) Mert azon felül,hogy klassz és a gyakorlatok száma szinte végtelen és az egész testet átmozgatja és ismereteim szerint ez az egy olyan eszköz amivel háromdimenziós mozgás végezhető, nagyon praktikus mert nem foglal nagy helyet és kint is bent is használható!!!

További információk: http://www.stevetraining.hu/index.php/trx


""Új lehetőség a tréningben - miben is más ez az eszköz a többihez képest?
A TRX® Suspension Trainer®-rel végzett edzés háromdimenziós mozgást tesz lehetővé, így biztosítva a leghatékonyabb edzésterhelést.
Előnyei:
- nagy előnye a hordozhatóság, mert könnyű, kis helyen elfér, teremben, otthon és szabadban is használható
- egyaránt alkalmas mind a cardio edzések, mind az erőnléti edzések sokrétű kivitelezésére
- mivel számtalan szögben végezhetők a gyakorlatok, ezért az izolált mozdulatokkal szemben sokkal több izomrostot stimulálnak, akár alsó-, akár felső végtag hangsúlyos gyakorlatok kivitelezése közben, a törzsizmok folyamatos, egyidejű munkája figyelhető meg
- a TRX-el végzett mozgásanyag a hétköznapi mozdulatokhoz hasonló funkcionális mozgásmintákat tartalmaz, izomláncokat dolgoztat meg, ezért jól használható a rehabilitációban
- a legoptimálisabban adagolható az ellenállás, fokozható a feladatok nehézsége, ugyanis az edzést végző csak annyit használ fel ellenállásként a saját testsúlyából, amennyivel még tökéletesen tudja végezni a gyakorlatot
- ebből következik, hogy időseknél és gyerekeknél is tudunk túlterhelés nélküli, ízületkímélő, fejlesztő edzést végezni""""


Egy nap múltán annyit mondhatok,hogy legfőképp a karomban,mellemben fenekemben van izomláz + még has ,comb.......Mindenkinek csak ajánlani tudom :)

2 megjegyzés:

  1. Nem rossz e a cucc :))

    De bassszuss!! Most látom, hogy a csaj a videón az unokatestvérem!!!!! :D:D

    :D:D

    VálaszTörlés
  2. Na micsoda véletlenek:) Jól nyomja :)

    VálaszTörlés