2013. január 3., csütörtök

{ árá hácsibu }

Ezt a japán kifejezést,szólás mondást,hogy 'árá hácsibu' nem olyan rég hallottam....annyit jelent,hogy 80% -os gyomor! Mivel nem sok elhízott japánt lehet látni, úgy kínait sem....ezért biztos vagyok benne,hogy csak jót tesz az embernek,ha nem tömi teli a gyomrát. Sőt ezzel a 80%-os gyomorral nem is terhelik le a szervezet.Tehát minden szempontból csak kedvezően hat az emberre. De míg ők ennek a szólásnak a tudatában nőnek fel,biztos tudják is,hogy mennyi az a 80%,míg mi európaiak addig eszünk míg nem érezzük azt a bizonyos teltség érzetet. Aki nem képes mértéket tartani az étkezésekéinél mint ahogy én is elég sűrűn,annak már többször ajánlottam az evés előtt vagy  után 1 nagy pohár víz trükköt.

Ma fél szemmel néztem a lifenetw.-ot .Két egészség és fogyás szakértő nő próbált segíteni lefogyni,egészségesebb életet kialakítani egy túlsúlyos nőnek.....aki végig bojkottálta az egész diétát......és a 12. hét után egy grammot sem fogyott, az egészségügyi állapota rosszabb lett és még ki is kérte magának,hogy semmi újat nem tudott meg és nem erre számított....mivel ő ezeket már mind tudta és ki is próbálta,ami régen sem használt semmit számára.
Számomra érthetetlen,hogy akkor miért vállalat el egy ilyen jellegű műsorban való szereplést,még  az a csekély próbálkozása is kiritkán aluli volt. Ő tipikusan az az ember,aki megy a saját konok feje után és a maga igazát szajkózza és a aki képtelen lesz arra,hogy valaha egyszer is lefogyjon.
Én sem vagyok a diéták híve,mivel régen nekem sem vált be egyik sem hosszú távon, de csak azért  mert nem szeretem a kötöttségeket.
Tudom,hogy most nagyon sokan vagytok úgy,hogy itt van az új év és totális gőzerővel vágtok bele a fogyásnak.Ez nagyon helyes,de nem szabad hogy olyan nagy legyen az a lendület,hogy pár hét-hónap után már nem marad és visszacsúszás lesz a vége. Szépen egyenletesen fel kell építeni, kis apró lépésenként kell elérni a végső célt,ami tudom nem könnyű,mert klassz lenne másnap reggel Palvin Barbaraként ébredni .....de max. csak a kezed fog belelógni a bilibe azon a reggelen!
Ami veszettül fontos,hogy ha több mint 10 kilótól szeretnél megszabadulni,akkor soha ne egyben nézd a leadandó kilókat,hanem apránként.Mondjuk az első hónapban tűzz ki célul max 4 kiló mínuszt! Mert ha az össze is jön örülni fogsz neki és nem elégedetlenkedni,hogy "jajjjj csak ennnyi :((( "
Akiknek meg nem sok kilótól kell megválni, ott sem kell 1-2 hónap alatt megváltani a világot.Mivel kevesebb kilótól nehezebb ám megválni! Itt sem szabad drasztikusan alig enni. ha mondjuk 8 kilótól szeretnél megválni,én arra is számolnék alsó hangon egy 3-4 hónapot,mert akkor biztos,hogy az a leadott 8kila le is lesz adva!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése