2013. január 8., kedd

Cici mustra

Tegnap átestem életem első mammográphiáján .Azt hittem majd röntgenezi fognak, tudjátok ez a cicit szétlapítjuk megoldás. De mint később kiderült, azt 35 év felett végzik csak.
Mivel nem mell ultrahangra számítottam, így kicsit zavarban is voltam, kb. annyira mint a nőgyógyásznál. Most annyi volt csak a változás,hogy felülről kellett levetkőzni :) Rafkósba adta elő a dolgokat,mivel a derékmelegítőm,amolyan cső toppként felhúztam,míg ott feküdtem az vizsgálón. A doktor úr, úgy jó 60-as korosztályba tartozott. Amit furcsálltam,ahogy leült mellém,egyből elkezdte teljes tenyérrel tapogatni a cicim, azt ugrott be,hogy miért csinálj ezt kézzel mikor ott van az ultrahang . Majd az ugrott be hogy most az én viszonylag zsenge 28 évemmel felüdülés lehetek a jó érett 60-as 70-es korosztály után. Utána meg már nem is akartam gondolni semmire,így inkább dumálni kezdtem.A doki is nyitott volt rá, kérdezte volt e előzménye annak ,hogy eljöttem. Persze mondtam,hogy nem, semmi, inkább előbb jövök mint akkor mikor már baj lenne! Ennek a mondatomnak nagyon örült, sőt mondta,hogy most már nem is kell megvárni a 30-35 évet, már 20 éves kor után lehet is menni évente egyszer! Kérdeztem mi a különbség az ultrahang és a röntgen között,de túl nagy különbség végül is nincs. Azt is megbeszéltük,hogy mit és hogy kell vizsgálni a mellemen, mivel én totál nem voltam azzal tisztában, mi normális és mi az ami abnormális. Hisz a zsírmirigyek is kis güblik de az normális. Amire nagyon oda kell figyelni, ha váladékozik a mellbimbó, vagy ha kisebesedik ha bőrelváltozás tapasztalható, ha nagyobb csomót érzünk benne és még másnap is ott van.....ezek bármely észlelésénél orvoshoz kell fordulni.
Az ultrahang végén, meg is állapította a doki,hogy minden oké! :)
Megbeszéltük,hogy 1 év múlva újra jövök, csak figyeljek arra,hogy 3-4 hónappal előtte,tehát nyár vége ősz eleje körül kérjek beutalót mivel alsó hangon is 2-3 hónapos várólista van.
Szóval lányok aki még életében nem volt, vagy aki már évek óta nem volt, kérjen beutalót és nézesse meg magát,mert  a mellrák egy alattomos betegség.
Kérdeztem még azt is,hogy úgy tudom akiknek mellimplantátuma van azoknak másféle vizsgálat szükséges. Amit ott nem tudnak elvégezni csak pár helyen Magyarországon. De a doki óva intett és akit csak tud lebeszél a mellimplantátumról,mivel nagyobb a rizikója egy "feleslegesen" műtött mellnél a rák kialakulásának.
Összegezve az egészet, nem egy kellemes,de nem is kellemetlen dolog ez a mell ultrahang. Most nyugodt a lelkem hogy minden rendben van :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése