2013. január 23., szerda

Hot Iron élménybeszámoló

Időben odaértünk a Life 1-be,ezért a Hot Iron kezdéséig még 10 percet futottam, 7.5 fokozaton kb. a feléig aztán emeltem a sebességet 8-ig. Így a végeredményem 1.3 km körül volt vagy alatta valamennyivel. Amúgy érdekes,hogy a gyors gyaloglás és a kocogás,futás között kalória égetésben nem sok különbség van. Most is ha nem is sokat,de javítottam az előző eredményemen :)
Aztán jött a várva várt Hot Iron!!! A kisterembe alig fértünk el, mindenki  ezerrel ügyködött a step padjával és készítette elő a súlyokat...rudat....Az edző ha jól tudom Szommer Katalin volt, meg is kérdezte,ki az aki újoncként jött....jelentkeztünk páran ,mi is elkezdtük az ügyködést .Naná,hogy én már túlbuzgó voltam és a 1.5 kilós (kezdőknek való súly) súlyt fel is tettem a rúdra, az egyik srác szólt,hogy azt majd később kell.Így gyors leszedtem és már melegítettünk is! A kar lendítéseknél eszméltem rá,hogy a helyhiány miatt a fallal közelebbi barátságot fogok fűzni így arébb cuccoltam,hogy ne kelljen folyton a kezem vagy a rudat bevernem a falba.
Eddig még minden oké volt......ahogy a GiryaFit-nél Fisher Gábor is elmondta és megmutatta,hogy is kell a súlyért lenyúlni,hajolni úgy itt is elmondta az oktató ő is megmutatta. Sőt nekem az egyik figyelmetlenebb pillanatomba elég nyers stílusba  " Uhhhh neee, borzalmas görbe a hátad,légysziii ne így csináld, de ahogy gondolod neked lesz gerincsérved!!!" Ezt úgy,hogy nem mellettem állt hanem a fő helyén és úgy szólt be mindenki füle hallatára,ezzel megadva a többieknek a mozizás élményét. Én tudom magamról és tisztában is vagyok azzal,hogy szörnyen rossz a tartásom,igyekszem figyelni rá,de a nap 14 órájából amit üléssel vagy állással töltök nem mindig tudok rá ügyelni,hogy jó legyen a testtartásom , 28 éves vagyok és gyerekkorom óta ilyen, így 15 perc Hot Iron után nem tudom ezt hibátlanul korrigálni. És itt nem azon van a hangsúly,hogy kikérem magamnak,hogy beszólnak,mert igenis segítsen ha már oktatónak állt,hanem a stílus ahogy előadta. Ami pozitív volt az oktatóban az,hogy segített ha valamit nem úgy csináltál mint a nagykönyvben  meg vagyon írva.De végig szinte kivétel nélkül legyen szó Tesómról vagy rólam vagy más emberkéről......nekem nagyon nem volt szimpatikus a modor és a hangnem! Már a 20.perc körül  eluralkodott rajtam a félelem,hogy "Atya ég,csak nehogy rosszul csináljak valamit,mert az oktató leszedi rólam a keresztvizet,beírja a képzeletbeli naplóba az egyest és kivág az óráról!!!"
Fisher Gábornál (GiryaFit oktató)  is volt fegyelem és megmutatta segített az egyes gyakorlatoknál,de türelmesebb stílusával nem szorongtál az óráján(őt inkább tisztelet övezte).
Úgy érzem,hogy a guggolásos rész és a kargyakorlatok jól mentek.....de a hasazás = volt a nullával! A videónak a 4.percétől kezdődik a hasazós rész, miután megmutatta az oktató mit is kell csinálni,már vigyorogtam veszettül, mert tudtam hogy ez Péntek Enikő féle tornánál sem igazán ment........majd ebből a pózból jött a "bak támasz" (a videón sajnos ez nincs fent) ami úgy néz ki,mint a fekvőtámasz csak az alkarodon támaszkodsz és tartod magad.......ezzel is voltak gondok !
Kb. úgy 4.-ig 5.-ig "lecseszést" a step padon lévő fekvőtámasznál kaptam. Őszinte leszek én a normál hagyományos fekvőből talán 1 szabályosat ha megtudok csinálni,többet nem. Itt még az is ki volt kötve,hogy térdet letenni (tehát a női fekvőtámaszt) nem lehet , maximum akkor ha már összeestél!
Így felszívtam magam,de nem eléggé.Most  mellém állt az oktató és instruált hogy a hasam húzzam beljebb,fejem ne lógassam, engedjem lejjebb a karom és akkor már majdnem úgy voltam,hogy  széttöröm az orrom a step pad szélén :D

Ahogy néztem ezt a videót van egy rész mikor már fekve csinálják a tricepsz-bicepsz gyakorlatokat, és kivétel nélkül a hasukon vagy csípőjükön pihentetik a rudat...........tegnap  nálunk nem így volt. Konkrétan az oktató kijelentette,hogy meg ne lássa,hogy a lágy részeinken pihentetjük a súlyt,csak a térden lehetett és csak úgy feküdhettél le, hogy egyik térdedre rá és végig leengeded magad a súllyal együtt és felülni ugyanígy!
A nyújtást nem mindenki végezte el, de az mindenre kiterjedt, igaz nem volt hosszú. A zene választás nagyon tetszett. Ami viszont kevésbé  tetszett,hogy nem vehettünk elő a has gyakorlatnál polifoam szőnyeget,mert hát figyelni kellett és az órával nem végeztünk volna időben ha mindenki megy és hoz magának a kisterem végéből.
/ mi is ezeket a gyakorlatokat  csináltuk a tegnapi órán,igaz nincs benne minden ,de  ebből a bő 6 percből lehet látni mi is a Hot Iron,bár én nem gondoltam volna,hogy sok olyan feladat van amit rúd nélkül kell végezni/



Ha mérlegelnem kellene a tapasztalataim,akkor ha az egyes gyakorlatok sikertelensége nem  is vette el a kedvem a Hot Iron-tól, úgy az oktató nagyban befolyásolta azt,hogy nem kaptam kedvet hozzá. Nem jelenteném ki,hogy soha többet nem fogok Hot Iron-ra menni,de abban biztos vagyok,hogy más oktatót próbálok ki!



  
További infókat tudhatsz meg a Hot Ironról!               http://www.femina.hu/fogyokura/hot_iron
Miért érdemes kipróbálnod?

  • Rendkívül erős zsírégető hatása nem hasonlítható már sportokéhoz. Utóégető hatásának köszönhetően szervezeted folyamatosan dolgozik a zsírsejtek lebontásán.
  • Szálkás, definiált izmokra és formásabb alakra tehetsz szert, ha pedig túlsúlyos vagy, gyors fogyást remélhetsz.
  • A Hot Iron edzések által megnő a csontsűrűséged, ami csökkenti a csontritkulás kialakulásának kockázatát.
  • Mint minden mozgásforma, a Hot Iron is erősíti az immunrendszeredet, emellett kedvezően befolyásolja hangulatodat, testtudatodat.
  • A mélyhátizmok megdolgoztatásával a testtartásod is javulni fog.
  • Javítja a szívműködést, az anyagcserét, az emésztést, illetve csökkenti a nyugalmi állapotban mért vérnyomást.
  • Végül és nem utolsósorban oldja a stresszt, illetve hozzásegít a nyugodt és szépítő alváshoz.


Én sok minden t le szoktam szűrni az másnap jelentkező izomlázból.Míg a GiryaFit-től  minden porcikám éreztem úgy a Hot Iron-nál is, de gyengébb az izomláz és nem minden tagomban érzem.

Csak egy kis story: Mikor lekezdtem kipakolni a cuccaim az öltözőbe....rendre elfoglalnak a ruháim táskám vagy 2-3 helyet, már épp összébb akartam pakolni,mikor a közvetlen öltöző szomszédomtól sűrű elnézések közepette pakoltam jobban össze ,hogy ő is elférjen,de ő csak tök kis kedvesen, "ohh hagyd csa elférek én".....így nem is néztem fel,nem láttam az arcát,csak a papucsát...ő ment tusolni,mire én már a cipő felvevésnél láttam,hogy jön vissza és akkor vetettem rá egy pillantást ,ismerős volt de nem tudtam belőni honnan! Aztán a cuccaimtól megint nem igen lehetett férni(amúgy tök picike az a hely ahol öltözni lehet) megint bocsánatot kértem tőle,hogy  nem vagyok ám ilyen trehány csak  nem lehet rendesen elrakni a holmikat-mire ő " tényleg nem baj,hagyjad csak elférek én ! És ezt mind olyan kis kedvesen ,aranyosan.....és aztán a hangjából beugrott ki i ő!!!! A Tv 2 Napló riportere Keleti Andrea mellett öltöztem :) Ha jól emlékszem,egyszer már beszéltem vele telefonon,mikor úgy volt,hogy szerepelek a Naplóba ......aztán végül nem jött össze mert voltam a Fókusz Pluszba!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése