2013. január 11., péntek

Giryafit élménybeszámoló

A mai edzés.........uhh ilyen az én számból,írásomból hallani, nem túl gyakori :D
Szóval a mai edzés kicsit korábban kezdődött,most viszonylag időben oda is értünk a Life 1-be. Átöltöztünk és míg el nem kezdődött a 11 órási Giryafit edzés,addig a futópadon csapattuk a témát.
A terveim között az szerepelt,hogy majd gyors gyaloglásba fogok közlekedni a gépen,de a start gomb és a sebesség beállítása után,hirtelen ötlettől vezérelve már azon kaptam magam, hogy kocogok. Csak mentek a percek,néztem a tv-n a Licit vadászokat.......és még mindig ha nem is szélsebesen ...de futottam.  Tesómmal előre megbeszéltük,hogy 10 percet leszünk a futópadon és utána váltunk.
De menet közben már nálam az 1 kilométert volt így majd 1 percig futottam megállás nélkül.....amin nem mondom,hogy nem lepődtem meg!!! Hisz nem igen szoktam futni(talán tavasszal futkostam és ott 800 méter volt oda és 800 méter volt vissza a Kis-Duna parton, de ott meg is álltam,igaz nem sokig de megálltam.Ma meg nem,sőt még gizda is leszek picit :D de bírtam volna tovább is.Nem volt még olyan érzetem,hogy kész ennyi, összeesek!
Az 1 kilométer futás után, rápattantam egy olyan gépre,ami elsőre hasonlít a stepperhez de ha már rajta ügyködsz, akkor hamar leesik,hogy a korizás,síelés mozdulatait utánozza le a gép. Már pár perc elteltével,totál éreztem,hogy ez nem gyerekjáték, a fenék,comb részt brutálisan megdolgoztatja .......vagy 10-15x jobban, mint a sima stepper vagy ellipszis tréner.
Épp,hogy leszálltam kb. úgy 5 perc után,már mentünk is a Giryafit órára, amit Fisher Gábor tartott,(annyit írnék így előjáróban róla,hogy nem egy 30-40 éves pasi hanem látszik rajta,hogy nem ma kezdte a szakmát,de le a kalappal előtte).
Mi leadtuk a drótot "edzőbának" ,hogy újak vagyunk még sosem csináltunk ilyet. Na ő máris munkába látott és Tesómat el is kezdte instruálni . Még a készülődésnél a kezdő "kis" súlyokat magunk elé készítettünk egy kis szivacsra(hát ez a kis súly,mint utóbb kiderült 3.73 kiló volt  )
A fő fő mozdulatot mutatta meg edzőbá, a lényeg,hogy egyenes hátal kell leguggolni  a súlyért,úgy hogy a térd ne érjen túl a bokán, igazán brutál módon bepucsítva ezzel. Tesóm kérésére az Ő ügyködését nem írhatom le :D Na de én sem úsztam meg a személyes kontaktust és nekem is meg kellett mutatnom,hogy hogy is kell szabályosan felvenni és letenni a súlyt. Magamhoz képest elég gyorsan rá is éreztem !
Na de aztán elkezdődött az amit tudtam előre ,hogy nem lesz könnyű! Bemelegítettünk néhány kis ismétlésű gyakorlatokkal.Mondanom sem kell,hogy a lábam körül leírt nyolcasoknál hoppp kiesett a kezemből a súly....de másnak is.......mire edzőbá...-" Jóóó, 10 fekvőtámasz!!!" Én nem győztem ezen vigyorogni és persze ,nem csináltam meg a10 fekvőt,inkább nyomattam tovább a gyakorlatokat .De utána..............belevágtunk a sűrűjébe. A gyakorlatokat nem is igen tudnám elmagyarázni leírni,ezt át kell élni. Az oktató mindig megmutatta mit kell csinálni és mennyit kell belőle ismételni.A 3-4 fajta gyakorlatok között lehetett picit pihenni a 3-4 gyakorlatokból nehézségi szinttől függően volt, hogy 5 de volt hogy 30-as szériát kellett csinálni 3 körönként. Én az első feladatnál félre is értettem valamit....mégpedig,hogy a kezdők fele annyit csinálhatnak........aztán ilyenről szó sem volt.Hanem volt egy feladat,amit a kezdők kihagyhattak.Én meg azt is megcsináltam :D guggoló állásba a két kettlebellel kell előre hátra lódítani,úgy hogy a súllyal együtt mozogsz. A szünetekben, edzőbá,nagyon jópofán pantomimes produkciót nyomott egy labdával ,így volt nevetés. De a vége felé már ment a jópofa szigor is tőle.Azt mondta mindenkinek meg kell csinálni az adott feladatokat mert addig nem megyünk haza!
Ez a Giryafit minden egyes porcikáját megmozgatja az embernek.Volt olyan gyakorlat,amit fekve kellett csinálni emelt lábbal mind a két súllyal ami ugye a 2 x 3.73 kilókkal nem volt túl baráti feladat.
Szumma szummárum,hogy én nagyon élveztem nem éreztem azt,hogy most mi itt gyúrunk és uhhh ez de pasis kemény dolog....(bár voltak pasik de a csajok többen). A oktató, Fisher Gábor oldalán olvastam ezt és nagyon szimpatikus amit ír!
"""Ha hetente csak kétszer edz az ember, akkor már egy hónap után is látványos a változás, két hónap alatt viszont gyökeresen meg tud változni a test. Sajnos sokan azt gondolják, hogy ez a sport a súly emeléséről szól és ezért túl férfias, durva és csupa "izomagy" jár oda. Pedig korántsem. A kettlebell-esek vagy mostmár GiryaFit-esek nem testépítők, sőt! Nem izomtömeget építenek, hanem a belső izmokat, mozgáskoordinációt,erőnlétet fejlesztik,az ízületi utakat hosszabbítják. Meglepő, hogy a ránézésre átlagos emberek milyen kitartással dolgoznak és bizonyos testépítő "erős" emberek mégis elvéreznek mellettük. Hiszen itt nem a súly számít, itt magunkkal kell megküzdenünk, feszegetjük a saját határainkat, a súly csak egy kellék mindehhez.
Mindenki meg tudja benne találni a számítását: akár azok a férfiak, akik a pocakot és úszógumit akarják eltüntetni, akár azok, akik izmossá akarják a testüket formálni, vagy azok a nők, akik az itt-ott előnytelen testrészeikkel küszködnek, de akár a profi sportolók is, akik az állóképességüket szeretnék növelni.
Gábor órái mindemellett nem csak a szakmaiságról szólnak, hanem nagyszerű hangulatot teremt, mindenkihez van egy-két jó szava, szinte baráti közösség épül. Itt nem csak elmennek idegenként az emberek egymás mellett, mint a konditeremben, hanem ismeretségek születnek, összekovácsol a jó hangulat és a közös cél: a gyakorlatok és önmagunk legyőzése.
A sport rendkívül fontos és nem csak az egészségünk megőrzése miatt. A magyarokra nagyon jellemző, hogy kevés az önbizalmuk vagy csak úgy tesznek, mintha lenne. A sport és a GiryaFit ebben segít még a legtöbbet: az ember tartásának, lelki erejének, önbizalmának fejlődésére semmi sincs olyan erős hatással, mint az hogy a saját külsőnket mennyire fogadjuk el, mennyire találjuk vonzónak, mennyire értékeljük. Tegyünk hát érte!"

Mi is az a Giryafit??? Íme!
Itt is ,ahogy spinningnél is nagyon tetszett,hogy szépen lenyújtottunk.Aztán mentünk Tesómmal ,átöltözés majd 30 perc infraszauna.....utána 20-30 perc úszás(háton,mellen) végül kellemes pezsgőfürdőzést ! Nem mondom,hogy ez egy időtakarékos mozgolódás, de most adunk  rendesen magunknak,testünknek időt is és jót is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése