2013. január 17., csütörtök

Életmódváltás vagy diéta, fogyókúra???

Az előző blog bejegyzést úgy fejeztem be,hogy hátra van még a legfontosabb kérdés,ami szinte eldönti az egész fogyás sikerét!!Az pedig a fenti cím
- "Életmódváltás       vagy     diéta,fogyókúra????"
Akinek nem 2-3 kilótól kell megszabadulni, akkor azok tényleg tegyék fel ezt a kérdést maguknak! És azért,mert régen a kb 30.-40. fogyásnak indulásom útján sosem tettem fel ezt a kérdést magamnak. Simán csak Uram Isten de azonnal  fogyjak le,mindegy hogyan, csak menjenek le a kilók!!!! Az fel sem merült bennem,hogy a diéta és fogyókúra csak egy bizonyos ideig fog tartani.......és utána nem gondoltam bele,mi lesz ha vége a "kúrának"?!
A mostani(2009 májusi kattanásomnál) szépen végig gondoltam hogy valami maradandót kell kitalálnom,hogy többé már ne küszködjek a kilókkal,pláne nem akartam 120 kilós lenni megint!
Abban biztos voltam,hogy diéta-fogyókúra kilőve és egy drasztikusabb életmódváltás sem kimondottam nekem való. Itt értem ezalatt,hogy nem akartam megvonni magamtól  a rizst,burgonyát,fehér lisztet,cukrot......mivel szeretem az ízét, és nem akartam abba a hiába esni mint a régi sikertelen fogyásaimnál,hogy édeskét használtam, meg teljes kiőrlésű lisztet, tésztát, nem ettem krumplit.....stb. Aztán mikor már elértem egy bizonyos súlyig,akkor miden vissza a régi kerékvágásba,mert hiányoztak a régi ízek az újak meg nem voltak nyerők számomra!
Mégis életmódot váltottam, de csak minimálisan. A vacsorát hagytam el és kevesebb mennyiségeket vettem magamhoz. Igaz nem volt olyan gyors a fogyásom(1.5 év alatt ment le a 42 kiló) de nem sóvárogtam semmi után,mivel bármit ehettem,és ez pszichésen is rengeteget számított!!!! Nem kapartam este az éjjeliszekrényt és nem voltam idegroncs,mert ha egy sima hétköznap épp sütire fájt a fogam,akkor azt ettem.
Viszont, kapaszkodó azért jó ha van az indulásnál. Tehát  a mennyiségeknél figyeltem arra,hogy a köret ne legyen nagyobb az öklömnél és a hús pedig a tenyeremnél. Ahhoz,hogy ne egyem túl magam, úgy ahogy figyeltem a kalóriatartalmakra,a kész élelmiszeren(joghurt, rudi, toast kenyér...stb) nem volt nehéz dolga az embernek, de a saját készítésű ebédnél már voltak "gondok" ,mivel csak hasra ütés szerűen "számolgattam" az elején.Persze igyekeztem reálisan. pl. a tejszínes pritamin paprikás pennére nem számoltam 250 kcal  ,inkább 550 kcal .De egy idő után feltettem magamnak azt a kérdést,miért is csinálom ezt mikor nem tudom pontosan kikalkulálni. Amúgy addigra már szinte mindegy is volt,mert beálltam arra,hogy látom mennyi elég és mekkora mennyiség az,amitől fogyok.
Szóval legyen drasztikus vagy kevésbé drasztikus életmódváltás, ezzel nem lőhetsz mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése