2014. január 10., péntek

Beigli diós- mákos

Tudom,kicsit megkésve rakom fel ezt a beigli receptet, de az ünnepek előtti pár nap nem úgy zajlott le ahogy számítottam rá. És ahogy én szerettem volna. 
December 23-án fejfájás-mentő majd kórház..... szóval utána meg már csak  pihenés és jövés menés volt. 
Sütni egyáltalán nem is sütöttem. Hála égnek az én drága Apukámnak és Livi barátnőmnek,  így is volt süti az asztalon Karácsonykor. Az elmaradhatatlan Apum féle zserbó . Barátnőmtől pedig mézes puszedli és 3 bit süti. Ezúton is köszönöm szépen ! <3 span="">


Sok időbe telt mire találtam a neten egy normális beigli receptet.....

Tészta: 50 dkg liszt
20 dkg olvasztott vaj
5 dkg cukor
1 dkg élesztő
150 ml tej
1 tojássárgája

vaniliás cukor
fél citrom héja
1 egész tojás és 2 tojássárgája akenéshez(bár ez nem szent írás)

Töltelék: 50 dk dió vagy mák
1 citrom héja(dióhoz)
fahéj a mákhoz
1 narancs héja 3 pici szegfűszeg a mákhoz
26 dkg cukor
2 csomag van.cuk
300 ml tej

A tésztát hagyományosan készítjük,mint a kelt tésztát (tejet élesztővel felfuttatjuk)Kelesztjük....4 kis cipóra osztjuk és 4 felé vesszük a tölteléket
Én fél kiló mákos és fél kiló diós tölteléket csináltam.és így lett 2 rúd diós 2 rúd mákos!
A tölteléket úgy készítjük hogy a tejbe felolvasztjuk a cukrot ,kicsit megmelegítjük..majd a dióval vagy mákkal elkeverjük......mikor feltekerjük a beiglit,akkor az alját vissza kell tűrni,hogy ne folyjon ki a töltelék......a tetejét lekenjük és készre sütjük!Ja és előtte azért ne felejtsük megszúrkodni:) akkor nem fog szétrepedni:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése