2014. március 24., hétfő

Áfonyás kelt tészta

Még nemigen ettem áfonyát csak úgy magában. De sütibe mindig is nagyon klasszul el tudtam képzelni. És egyszer csak Jamie megcsinálta azt,amire nyál csorgatva áhítoztam a tévé előtt ülve.
A neten néztem utána, volt több féle javított verzió. A tésztánál tartottam magam az eredeti verziónál.Bár a felét vettem mindennek,mert nem tudtam a kis családom mennyire lesz nyitott az áfonyás  újdonságra.


Tészta:
7g élesztő
375 ml tej(langyos)
1 púpozott kardamom
2tojás
csipet só
20dkgporcukor
50dk vaj
80dkg sima liszt
A tepsi aljára:
15g sótlan vaj 
75g cukor
  
40dkg áfonya
1 narancs reszelt héja 
7.5dkg porcukor vagy nádcukor(én utóbbit használtam)


A tejet kis cukorral felfuttatam.A lisztet a vajjal morzsára össze kevertem,hozzá adtam minden alapanyagot. Itt elkövettem azt a hibát,hogy tettem még hozzá lisztet,de nem kellett volna annyit,mert nem kell,hogy jól összeállt tésztát kapjunk. 
Kelni hagytam kb. 30-40 percet. Ahogy volt kiborítottam a deszkára és kilapogattam   olyan újjnyi vastagágura. Az áfonyát összekevertem a cukorral, narancshéjjal. (itt is lenne egy észrevételem, nem emlékszem már pontosan,hogy Jamie kicsit megrottyantotta e az áfonyát vagy sem,de szerintem ha csak egy picit átmelegítjük az sem árt neki,csak annyira hogy a porcukor el tudjon olvadni.
A kilapogatott tészráa helyeztem az áfonyát, a tészta 4 szélét behajtottam.Újra meglapogattam, na ekkor sem kell megijedni,mert össze vissza ki fog majd potyogni az áfonya és nagyon latyakos lesz minden.De csinálni kell tovább, félbe vettem majd azt is félbe......a kisebb tészta darabokat kézzel széthúztam, és mintha az ujjadra tekernéd a hajad, úgy csinálsz a tésztával is.Ezeket a kis tészta kupacokat a sütőbe helyeztem.Amit előtte vajdarabkákkal megszórtam, nem kenegettem csak úgy rádobáltam, megszórtam  cukorral. Nem szabad egymáshoz közel tenni a tésztákat,mert sütés végén úgyis egybefüggő lesz az egész.A kipotyogott áfonyát belenyomkodtam a tésztába. 
Mivel sajna nincs légkeveréses sütőm,ezért csak annyit tudok mondani,hogy  közepes fokozaton sütöttem míg szép aranybarna nem lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése