2013. február 15., péntek

Ha Mohácsa akkor Busójárás

Tavaly február elején egyik szombaton épp néztük......áhh ,inkább hallgattuk az esti híradót. És amire felkaptuk a fejünket az a Busójárás volt.....biztos minden Magyarországon(és külföldön élő is szép számmal)  élő ember hallott már róla,hogy van létezik....de nagyon sokan még életükben nem voltak, ahogy én sem!
Vasárnap épp nem volt semmi programunk,ezért nem volt kérdés mit is fogunk végre megnézni.
Budapestről, mit ne mondjak nem épp a szomszédban van de autópályán viszonylag gyorsan le lehet érni.
Ahogy leértünk és még csak az autóban láttuk meg életünk első igazi húsvér Busóját,már az óriási élmény volt............hát még az 1000 Busó :)
Annyira tetszett,hogy egyértelmű volt már  ott akkor,hogy erre jövünk jövőre is(azaz idén).
Most totál rutinosan jól beöltöztem, dupla kesztyűt húztam.....mert idén nagyobb volt a cug.
A belváros részében ezer kocsi, parkolót találni nehéz,de most is pikk pakk megoldottuk. Természetesen most is látni lehet kószáló nagy és kis Busókat akiket úton útfélen megállítanak( a bátrabbak) és fotózkodnak velük.

Tavaly sok zsivány Busóval volt dolgunk :)
És miért írtam,hogy bátrabbak???? Mert az egy dolog,hogy én felkészítettem az akkor majd 3 és fél éves Nanim a Busók látványára a neten, még egyből a híradó után.......élőben ez azért merőben más még egy felnőtt embernek is. Tudod,hogy az nagy szőrme és az álarc mögött-alatt egy ember van,de mivel egy  porcikája sem látszik ki ,talán csak a keze.......azért nem egy megszokott látvány.



Egy idei kép.Tündéri kis Busó,olyan cukik :)
Mi a felvonulást néztük meg tavaly de míg el nem kezdődött  rengeteg sok árus kínálja a portékáit. Ezer fajta hűtőmágnes, szőrmék, kézművesek, fajátékok, mohácsi fekete kerámia.(most idén vettem is és nagyon korrekt elfogadható áron,az alján az ipartanács által zsűrizett matrica ).És hát a sok sok pecsenyés,kemencés   .....az ember nem tud úgy elmenni mellettük,hogy ne csorogjon a nyála.
Egy szépséghibája van talán csak ennek a hidegben való szabadtéri eszem-iszomnak,hogy itt nem volt most sem, tavaly sem biztosítva egy viszonylag fedett hely ahol ,viszonylag kényelmesen meg lehetne enni az ételt.
Azért meg lehet oldani, de szerencse kérdése,hogy épp van száraz szabad hely.
Egy pár falatot ettem egy borjúhúsos,ajváros hamburgerből.Aztán jó kis cipóban  tálalt székelykáposztával koronáztam meg az ebédet, több mint a felét be is vertem. Végig nézegettük az összes árust. És nagy meglepetés volt,hogy személyesen találkozhattam Ambrus Attilával (Whiskys rablóval) egyszer csak ott volt és ő is árulta a saját készítésű portékáit. Mindig is kedveltem mert stílusosan és viszonylag humánusan intézte a bankrablásait. Ezért nem is gondolkodtam,hogy szert teszek e egy Ambrus kerámiára. Egy poharat választottam,amin egy ember áll pisztollyal és egy pénzeszsákkal a kezében. Persze megkértem Attilát,hogy írja nekem alá.....ő nagy vigyorral megkérdezte kinek.....mire én "Dórinak".....ő vissza kérdezett,hogy " A Dóri hossz ó?" :D nagyon kedves volt, végig mosolygott. Míg ezt a bögrét megvettem, hirtelen sok ember gyűlt a standja elé.Rendesen csak jöttek a vevők hozzá, és mi Tesómmal türelmesen vártunk ,hogy kiszolgálja a többieket mert még lezsíroztam egy közös fotót is vele .
Persze közben voltak akik csak gyors lefotózták meg beszólogattak mindenféle bankos "poénokkal"....de jól vette.
A nézelődés és vásárolgatás után beültünk egy pubba,mert  nem volt épp melegem. Én többet nyüsszögtem mint Nani a hideg miatt, Ő konkrétan csak akkor volt már nyügi,mikor mentünk  a kocsi felé,hogy haza induljunk,addig végig nyomta jött ment,néha nyakban volt és spanoskodott a Busókkal.
Szóval megittam a forró teám, kicsit felmelegedett a lábujjam és vártuk a Busókat,hogy jöjjenek. A rendőrök egy idő után szépen szétszélesztették  a tömeget az utca egyik és másik felére.....majd szépen lassan jöttek nyugis, Busók, rutinos Busók, vicces Busók, szemtelen Busók, mini Busók,boszorkányok. Meg kell említenem azoknak,akik még nem voltak,hogy nem egy nem két Busó, felvonuló maskarás óriás fából faragott falloszokkal riogatják a jó népet,főleg a lányokat. Simán kiveszik a tömegből és 2-3-4 Busó vadul hágó mozdulatokkal ugrálnak a lány "áldozatukkal" de jó poén, cseppet sem bántó a látvány. A szemedbe húzogatják a sapkád, vagy épp végig simítják a kezükkel az arcodat...vagy épp a villájukkal böködik a lábad,feneked.....de beleszórnak a hajadba lisztes hamut.....összekenik az arcod.. A gyerekeknek adnak cukorkát. És csak jönnek jönnek a Busók......a különféle járgányaikkal, kis kecskefogattal a hatalmas kereplőikkel. Szuper klassz!!! És csak nézed,hogy mind mind más és más maszkot ,szőrmét visel és a legtöbbjük olyan óriási.....és még mindig nem látod, sem az arcukat,sem a kezüket.....ha oda jönnek épp rosszalkodni, akkor meg nem szólnak egy szót sem ,így még a hangjukat sem hallani.
Nagyon sok a gyerek Busó is és a lány felvonulók is népi öltözetben.... Tényleg barmi nagy élmény!
Ahogy az utolsó Busó is elhaladt előttünk, a tömeg megindult utánuk a térre. Na azt mi már kihagytuk,mert cseppet sem veszik figyelembe,hogy te kisgyerekkel vagy .....csak mennek,a tipikus csordaszellemben.
Jól fel kell öltözni, még havazásban(mert az is elkapott idén minket egy kicsit) is totálisan lehet élvezni mert visz magával a sok új látnivaló! Így aki még nem volt Busójáráson,az mindenképp menjen el egyszer,mert nagyon nagy élmény!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése