2012. november 1., csütörtök

Obezogén környezet-társadalom

Egészen addig nem tudtam mi is ez a szó,amíg nem láttam Dr.Tóth Tamással egy riportot(már akkor  meggyőző volt az ahogy beszélt a hízásról-fogyásról). A nevét mikor kiírták,az állt alatta,hogy obezitológus.
Utána is néztem,hogy mi is pontosan az,hogy obezitológus..........hízás/elhízás szakértő!
Aztán pár napja megütötte a fülem,hogy obezogén környezet!(Az elhízás járványának okai összetettek. "Obezogén", azaz elhízást elősegítő környezetnek hívjuk a modern társadalom adottságait: a városok növekvő lakossága, az autóval közlekedés, az ülő munka végzés, a számítógépek használata, a feldolgozott élelmiszerek bővülő fogyasztása elősegíti az elhízás kialakulását. Európa lakosságának kétharmada városokban él, ezért nem méltányos csak az egyéneket okolni a túlsúlyosságért. )

Hosszasan magyarázták a riportban,hogy a társadalmunk egyre inkább el van kényelmesedve, minden úgy mond a "szánkba van téve". Ezért ilyen sok az elhízott ember, nem csak Európában hanem világszerte!

Forrás:Magyar Nemzeti Szív alapítvány
"A túlsúly és az elhízás a jövő egyik legjelentősebb egészségügyi problémája. Az elhízás szinte minden szerv rendszerben előnytelen folyamatokat indít el. Az Egészségügyi Világ szervezet (WHO) adatai szerint a túlsúly és az elhízás a második legfontosabb megelőzhető rizikófaktor a dohányzás után. A fejlett országokban a túlsúlyos és elhízott emberek aránya ötévente megduplázódik. Csak Európában és az Amerikai Egyesült Államokban jelenleg több mint 70 millió ember elhízott, ezen felül további 163 millióan túlsúlyosak. Magyarországon még ennél is nagyobb mértékű a túlsúly és elhízás előfordulása."

Szóval ne csak az esztétikum miatt fogyjunk hanem azért is mert fontos az egészségünk!
Én abban hiszek,hogy mindent lehet módjával enni.Amit viszont kerülni kell azok a kész-félkész élelmiszerek....nyílván nem mindig lehet elkerülni,de csak ritkán juttassunk ilyen élelmiszernek nevezett termékeket a szervezetünkbe!
Ma mikor elkezdtük Nanival enni az általam sütött kinder pinguie-t megkérdeztem tőle, hogy ez vagy a bolti a finomabb.......és Ő azt felelte,hogy az amit én sütöttem:) 
Én úgy vagyok a cukorral fehér lisztel,hogy régen a dédanyáink is ezzel sütöttek-főztek,ették a zsíros kenyeret(bár én azt pont nem komálom),szalonnát.....mellette egész álló nap a földeken voltak,nem a tv előtt lóbálták az arcukat.......és mégis tovább éltek.
Ha a tested,szervezeted kiteszed annak,hogy gyötröd az ilyen vagy olyan diétákkal........annak úgy sem lesz jó vége! Ha valamit nem szeretsz akkor ha megerőszakolod magad,akkor sem fogod szeretni.
az étkezési szokásainkon lehet változtatni de kiiktatni nem kell a számunkra ízletes dolgokat,csupán csak mértékkel kell fogyasztani őket!

És most rátérek arra,amire azt hiszem ,hogy az elmúlt 3 évben nem tettem említést!
A dohányzás!!!! Én elég süldő koromban kezdtem el a pöfékelést,mert brahi,mert olyan felnőttes és hát miért ne!
Aztán rászoktam(14 évesen) tudom,tudom,totál gáz......

Voltak nekem is "most  aztán leteszem és abbahagyom" korszakaim, volt hogy pár hétig,volt,hogy 3 hónapig nem is gyújtottam rá. Aztán mikor láttam ,hogy párom sutyiban dohányzott,akkor dühömben,én is megint rágyújtottam( olyan butaság volt). Alapjába véve szerettem cigizni, főleg kajálás után..... volt,hogy napi fél de volt hogy napi egy dobozzal is elszívtam.

Aztán mikor megcsináltam a terhességi tesztet 2007.12.24. reggel.......onnantól kezdve nem pöfékeltem tovább(bár már jóval előtte abba kellett volna hagynom)!!! Ott van Nanika a pocakomba és annyira egyértelmű volt,hogy nem tehetem meg vele,hogy mérgezem.....
Azóta lassan eltelt 5 év és azóta sem gyújtottam rá, nem is akarok!!!!
Így is még vagy 3 év mire úgy ahogy kiürül a szervezetemből az a sok méreg amit nap nap után szívtam.....és a levegőbe elfüstölt pénzről ne is beszéljek!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése