2013. október 10., csütörtök

Divat vagy egészség????!!!!

Még 10 évvel ezelőtt nem volt ennyi divat diéta, volt a 90 napos meg a kalóriaszámlálás aztán kb. ki is fújt a dolog. Persze már akkor is volt, ilyen és olyan "csodabogyó" amit ha beveszel már pikk pakk le is fogytál és természetesen ehettél mellette bármit! Ezek a kamu dolgok még most is maradtak! Amire viszont az elmúlt 1-2 évben felfigyeltem, ez a legyünk divatból egészségesek és fogyjunk  a legújabb trendi módszerekkel!
Ami sok esetben tartalmaz  hasznos infókat, annak aki utána is jár és nem csak a felszínt kapargatja.
Aki már régebb óta olvas, tudja,hogy nem mondtam le semmiről, nem cseréltem le és ki sem, a búzalisztet sem a cukrot, de még a rizst sem váltottam le barnára.Az édeske ízétől egyenesen a világból lehet kikergetni, mert a nyelvem szélén képtelen vagyok elviselni azt a fura ízt.Az meg már nem is mozgat különösebben, hogy mit is tartalmazhat,mivel olvastam  pár helyen elég sok rosszat róla.....no meg persze a jó öreg répacukorról is.
Aztán jó néhány éve lett egyre inkább népszerű a különféle cukorpótló (xilit,eritrit,stevia,.....vagy más néven xukor,xylitol). És azt láttam,hogy sokan használták, annak ellenére, hogy  igen drága ....és most még finoman fogalmaztam......
A cukorbetegeknek, ez a készítmény rengeteget tud segíteni.....vagy azoknak akik hajlamosak rá.
Sőt  egyre több féle liszt(gesztenye, mandula, kókusz,lenmag, szőlőmag.....stb.) is kezd betörni a piacra......no persze mint az egészséges édesítő, úgy ezen termékek is piszok drágák.
Ami viszont elgondolkodtatott, látva, hogy ki miből süt-főz...........kísérletezik átreformálni az addigi egészen más étkezését.......felmerült bennem a kérdés.....hogy -divatból vagy valóban az egészségük miatt???!!!
Mert az ember óhatatlanul is hallja innen -onnan, hogy jobb a répacukornál, jobb a fehér lisztnél.....nincs benne annyi kalória, ezáltal fogyni is lehet tőle (persze ha ezt is ész nélkül fogyasztja az ember semmit sem ér el vele....max. egészségesebb túlsúlyos lesz).
Hazudnék azzal, hogy sohasem próbáltam ki pl. Béres Alexandra féle tésztát.....vagy Norbi up date péksüteményt.........de nem ezektől vártam a fogyást.
Vettem már nyírfacukrot is,csupáncsak azért, mert már kellemetlenül éreztem magam,hogy ennyire ragaszkodom a normál cukorhoz :D  De be kell hogy valljam nem voltam vele kibékülve sem a süteményben sem a teában nem ízlett . A mai nap a natúr joghurthoz adtam 1 teáskanállal úgy elment az íze.
Az biztos, hogy xilitet nem valószínű, hogy fogok többet venni......de mivel vállalkozó szellem vagyok még egy szőlőcukrot vagy steviát megkóstolok, hátha annak elmegy az íze :)
Viszont a mai nap ha nem is kimondottan az egészségem miatt de vettem  kókuszolajat. Ugyanis az utóbbi fél évben ,1 évben egyre inkább azt tapasztaltam, hogy ha zsíros  vagy olajos ételt eszem, elkezd fájni a gyomrom. És ez a fájdalom kitart több órán keresztül,ami nem épp kellemes.
Persze a kókuszolajjal is fenntartásaim voltak, hogy milyen már,hogy rántott karfiolt sütsz ki ,közben érzed a kókusz zamatát........hiába is olvastam  utána  vagy mondták, hogy semmi íze ......hiszi a piszi,majd ha magam tapasztalom akkor elhiszem.
Így a DM-be hosszas szemezgetés után rászántam magam és vettem egyet, a sertéspörköltet azzal készítettem el és valóban semmi de semmi kókuszra emlékeztető íze-utóíze nem volt, és még a gyomrom sem fájt :) Így a kókuszolaj átment az általam elég kemény rostán,ezért maradhat  :)
A répacukrot nem valószínű,hogy bármikor is elhagynám(max. csak ha orvos nem utasítana rá) .Ha a stevia bejön akkor a lekvárt,  teát azzal fogyasztanám, de nem létfontosságú számomra.
Egy biztos,hogy ezek nélkül a nem épp olcsó termékek nélkül is lehet fogyni és maradhatunk egészségesek,persze csakis akkor ha mértékkel fogyasztjuk a fehér lisztet és répacukrot,kerüljük a kész-félkész ételeket, sok gyümölcsöt, zöldséget eszünk főleg nyersen!
Őszinte és nyitott embernek tartom magam ezért ha valaki  megkínál egy zablisztes vagy akármilyen édességgel ami nem épp ízletes, akkor illendőségből megeszem, de többet biztos nem kérnék vagy vennék....mint ahogy tettem ezt  tavaly az országtortájával.....nem nyerte el a tetszésem a kölestorta.

Ha fogyni szeretnénk- életmódot váltani,  ne csak ezekben az élelmiszerekben bízzunk és higgyünk,hanem elsősorban saját magunkban ! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése