2013. október 23., szerda

Malakov torta

Hozzávalók:

35 dkg babapiskóta
kb. 2 dl feketekávé (rummal)
250 g tejszín
50 dkg házi krémsajt v. mascarpone
500 g joghurt
10 dkg cukor
2 tasak vaníliás cukor
15 g zselatin por (vagy 5-6 lap)
eper (v. más gyümölcs)
díszítéshez mentalevél
Elkeszites:

A mascarponet a joghurttal és a kétféle cukorral kikevertem.
1-2 dl-t kivettem belőle, elkevertem benne a zselatinport és lassú tűzön forróra melegítettem (forralni nem szabad!!).
A tűzről levéve hozzákevertem a többi krémhez. A tejszínt kemény habba vertem, ezt is lazán a krémbe forgatom.
Egy tortaforma karimáját tálra állítottam (26 cm). A babapiskótákat a kávéba mártottam (éppen csak, nehogy elázzanak), sűrűn egymás mellé fektettem a tálon (hosszában).
Rákentem a krém negyedét, majd egy sor babapiskótát (minden második sorba).
Ismét megkentem krémmel, majd ismét babapiskóta, most éppen az ellenkező sorba, hogy ne legyenek egymás fölött.
Rákentem a maradék krémet és hűtőbe állítottam pár órára.
Mikor majdnem megszilárdult, rászórtam az eperszemeket és mentalevekkel díszítettem.

Naná hogy én ezt a receptet is felülírtam!
Én kb. 16-18 dkg porcukrot tettem hozzá,és nem 500 gramm mascarpone,hanem csak 250 g,pótoltam a hiányzó masc.  250 gramm + tejszínnel,ajánlom mindenkinek a hulala tejszínt mert azzal egy ilyen sütit sem lehet elrontatni,sőőőőőőt még zselatin sem kell hozzá!!!!!!Szóval én azt sem tettem hozzá!Csak simán a 4 x 130 g. sima joghurtot kikevertem a 16 dkg porcukorral(még is csak jobb ha nem ropog a fogunk alatt) + 1 zacskó van.cukorral+mascarponeval.A tejszínt külön egy jó nagy tálba felvertem,vigyázva hogy ne legyen nagyon kemény,mert onnan már csak kicsi és vaj lesz belőle!!!! Aztán a tejszínhez hozzáöntöttem a joghurtos masc.részt és kész is voltam! A piskóták lerakása......nos én elpancserkodtam mert az első alap réteg után addig addig forgattam míg elfelejtettem merre is állnak :D:D:D Ja amúgy én nemtányérra tettem hanem csak simán úgy a kapcsos tortaformába.
Menta levelem sajna nem volt így csak sima eperrel díszítettem! Nagyon finom könnyű,nem túl édes sütemény!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése