2013. október 23., szerda

Méteres kalács

Nos semmi extrára nem kell gondolni.Az én receptem,normál sima ill. kakaós piskóta.
Én egy őzgerincre 4 tojás számolok,ehhez 4 ev.cukrot,4 ev. lisztet egy csipet sütőport és 1 tasak van.cuk.
A kakaósra meg úgy szoktam , hogy ha már szép erős kakaós színe van, akkor jó,tudom nem túl precíz,de kb. ez olyan 2 evőkanál lehet!
A piskótát mint a cukrászok úgy szoktam, hogy külön a fehérje,ezt addig verem míg el nem kezd fehéredni,aztán teszem hozzá csak a cukrot,így tuti mindig kemény lesz a hab(amúgy ha kicsi sárgája belekerül,sosem lesz kemény hab belőle)
Majd a sárgáját is habosra felverem ,aztán a fehérjéhez öntöm a lisztet apránként hozzá szitálom,meg a kakaóport is.Aztán laza nagy mozdulatokkal összekeverem.
Az őzgerincet jól ki kell vajazni,lisztezni és háááát én a szilikonos formámat is kivajaztam,mert az elsőbe csak úgy gizdán lazán beleöntöttem a kakaós piskóta tésztát,ami miután megsült jól bele is ragadt......szóval ennyit a szilikon formáról :D:D:D pedig azelőtt úgy emlékszem nem vajaztam ki és akkor kijött......most nem tudom mi történt!
A krém: 
2 zacskó Dr.Oetker vaníliás,amúgy én tejszín ízűt szoktam venni,de most csak ez volt....kicsit kevesebb mint 1 liter tejjel elkészítem.Mikor már kicsit kihűlt,hozzákeverek kb. 20 deka ráma margarint. 
A kész és már kihűlt 1 kakaós 1 sima őzgerinces piskótát felvágom amúgy adja magát mekkorára) és megkenegetem a szeleteket egy kakaós egy sima,egy kakaós egy sima......húúú nem akartam ilyen szájbarágós lenni :D
Aztán a tetejére csokiöntetet készítünk,én csak simán megolvasztottam 1 tábla tortabevonót + megspékeltem kis színes tortadarával,meg kicsi gyöngyökkel!
No és a lényeg hogy a sütit srégen kell vágni,akkor lesz szép a szelet:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése