2013. szeptember 4., szerda

Csokis keksztorta


Van itt Csepelen tőlünk nem messze egy cukrászda, a Meringa. Vannak egész fincsi sütik, tavaly ott rendeltem Tesóm szülinapjára a kedvencét(ami most már nekem is egyik favoritom) a csokis keksztortát.
Pár hónapja arra vitt utam és  rázizzentem a csokis keksztortára.....pimasz módon el is kértem volna a receptet.......de nem kaptam meg :( Mivel az eladó  hölgynek gőze sem volt róla és egyébként sem adhatják oda. Így megoldottam magam a receptet :)

Tészta:

8db tojás
8 evőkanál cukor
8 evőkanál liszt
2-3 evőkanál kakaópor
1 zacskó vaníliás cukor
fél zacskó sütőpor


Én 4 db kakaós piskótát sütöttem ki egyenként. Egy piskótához 2 db "L-es" tojást használtam ha kisebb tojásotok van akkor 3db kell laponként. Amúgy meg elég a 3 rétegű tészta  vagy több tojásból egy vastagabb torta...ez rátok van bízva.Én most egyesével sütögettem ki.
A piskóta tészta nálam szokásos módon készült. A tojást külön választom, először a fehérjét verem fel majd a sárgáját.
Mindig annyi cukrot adok hozzá ahány darab tojást használok éppen és azt is elfelezem a fehérjéhez és a sárgájához. Szintén annyi liszt amennyi tojást(pl. 3 db tojásnál 3 kanál liszt,3 kanál cukor)....
 26-os tortaformát sütőpapírral kibéleltem és előmelegített sütőben készre sütöttem.

Töltelék,krém:

5 dl tejszín( hulala)
1 kiskanál vanília aroma
1 evőkanál méz
fél zacskó kakaós győri keksz
fél zacskó mézes(sima) győri keksz
5 dkg tejcsoki(olvasztva)
A tejszínt kemény habbá verem  hozzáadom a mézes és a vanília aromát majd az összetört kekszet. Lágyan egybekeverem a felolvasztott csokival.

A krémet attól függően hogy hány piskóta lapod van úgy osztod el,nekem a 4 lap miatt 3 felé kellett osztanom.



Tetejére:

2 dl tejszín (hulala)
5 dkg csoki (én a tejcsokit preferálom jobban)
10-12 db győri keksz

A tejszínt felverem és a torta tetejére elkenem, nem kell hogy nagyon egyenletes legyen..... a felolvasztott csokit rácsorgatom és egész kekszekkel feldíszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése