2013. szeptember 4., szerda

Meggyes kocka


Mamámtól kaptam még múltkor 3 kis üvegnyi meggy befőttet,azóta csak azt várta a polcon ülve,hogy mit is fogok készíteni belőle !

A meggyes rácsost kilőttem, hisz valami újításra vágytam. Így lett belőle meggyes kocka.


Én egy kis hibát vétettem,mert kis tepsibe készítettem, legközelebb tuti a gáztepsibe fogom megsütni.

                                                                                                          Tészta:
 6 egész tojás
15 dkg cukor
14 dkg liszt
3-4 dkg kakaó
1 kiskanál sütőpor

Töltelék:
75 dkg túró
8dkg porcukor
2 zacskó vaníliás cukor
400 ml tejszín( én a hulala-ra esküszöm,mert akkor


nem kell zselatinfix és habfixáló)
1 citrom reszelt héja

A tetejére :
50 dkg meggy vagy cseresznye
220 ml meggylé
1 zacskó zselatin
ízlés szerint cukor (én nem tettem mert édes volt a meggybefőtt)

A piskótatésztát én úgy készítettem,hogy külön felvertem a fehérjét a fele cukorral és külön a sárgáját a másik fele cukorral. A lisztet,sütőport,kakaóport apránként rászitáltam a már egybe öntött felvert tojásra.

Tepsibe egyenletesen elkenve megsütöm.
Porcukrozott konyharuhára-asztalra kiborítom ha már megsült. Addig a meggyet kimagzom,lecsepegtetem( megcukrozom ha túl fanyar lenne).
A túrót a porcukorral,citromhéjjal összekeverem majd felverem kemény habbá a tejszínt,és egybe összeforgatom. A kihűlt piskótatésztára egyenletesen elkenem a túrós krémet.
A lecsepegtetett meggyet a túrós krém tetejére pakoltam.
A zselatint a meggylével felforraljuk majd hagyom kihűlni(de nem teljesen,mert akkor megszilárdul).És a langyos zselatint a sütemény tetejére kanalazom. Hűtőben 1 óráig hűtöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése