2013. szeptember 4., szerda

Túró rudi torta.......ami nyáron

akár egy parfé tortának is tökéletes! 
A moha blogról vettem a receptet,ezt a tortát nem kell sütni, így  nagyon gyorsan kész is van! 

Azt FONTOSNAK tartom,hogy ha nem akarunk küszködni a zselatin fix-el meg nem akarjuk,hogy folyós legyen a krém....akkor a hulala tejszínt válaszd,mert az akár hűtés nélkül is remekül fel lehet verni!
Na de jöjjön a recept......

Hozzávalók (26 cm-es tortaformához)
Alaphoz:

1 csomag Győri Édes zabfalatok ( vagy 20 dkg zabpehely keksz)de megfelel a sima győri keksz is
5 dkg étcsokoládé
10 dkg olvasztott vaj

Krémhez:

25 dkg túró
3 evőkanál házi vaníliáscukor
3 evőkanál tejföl
fél citrom reszelt héja
2 dl tejszín
1 zacskó Zselatin fix(ha hulala tejszínhabot használsz akkor nem kell)
a második réteghez ugyanezek még egyszer

Csokoládérétegekhez: 10 dkg étcsokoládé ( én mindig tejet öntözgetek hozzá,mikor már felolvadt a csoki, össze fogja kapni, de még pici kortyonként kell adagolni a tejet a csokihoz és akkor szép sima lesz)
15 dkg étcsokoládé + tej

A zabkekszetvagy győri kekszet apróra daráljuk, de ha darabos az sem jelent gondot....én pl. a még ki nem bontott zacskóban tördeltem össze kicsit sodrófával besegítettem. A vajat vagy margarint mikróba felolvasztottam.Mikor már teljesen felolvadt akkor keverem bele a kockára tördelt csokit, a meleg vajtól pillanatok alatt el fog olvadni és a kekszhez lehet keverni. Nem kell megijedni ha nem egy összefüggő kompakt  tésztát kapunk. A morzsás tésztát szépen egyenletesen ellapogattam a tortaformába és hűtőbe tettem dermedni.

2 dl tejszínt habbá verek és félreteszem. A túrót a tejföllel és a reszelt citromhéjjal habosra verem a robotgéppel, beleteszem a Zselatin fixet(de ha hulalát használsz akkor nem kell) és még egy percig tovább verem. Ezután adom hozzá a porcukrot, és végül óvatosan elvegyítem a tejszínhabbal. Ráöntöm a kekszes alapra és visszateszem a fagyasztóba.
Gőz fölött megolvasztok 10 dkg étcsokoládét és kb 2-3 kanálnyi tejjel , simára keverem és a megszilárdult túróra simítom. Mehet vissza a fagyasztóba. 
Elkészítem a következő túrós réteget, ugyanúgy, ahogy az elsőt. Ezt öntöm a csokoládérétegre és visszateszem a fagyasztóba. 
Szintén gőz fölött felolvasztom a 15 dkg étcsokoládét a 2-3 vagy esetleg 4 evőkanál tejjel, simára keverem és a túrókrém tetejére öntöm. A szélénél mehet bővebben, így itt-ott lecsurog egy kicsit. 
Néhány pillanat alatt megszilárdul a jéghideg túrókrémen, ezután tálalhatom is. Türelmesebb családtagok esetén beteszem a sima hűtőbe még 30 percre, illetve a maradékot is ott tárolom. 
Ha valaki nem siet ennyire, akkor a sima hűtőben is megszilárdulnak a rétegek kicsit több idő alatt. 

Amin én legközelebb változtatni fogok,az alapnak nem ezt a győri zabkekszet fogom használni,hanem győri édes kekszet.Valahogy ez a zabfalat nekem kicsit sós volt......és ici picit rontott az élvezeti értékén! 
Nyáron ha tovább hagyjuk a fagyasztóba,akkor pedig parfé tortának is totál jó.Mivel most én is kicsit tovább hagytam a mélyhűtőbe,kicsit a széle fagyos volt de tényleg nagyon finom volt így is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése